בניית אתרים
דוגמאות לCTAs אפקטיבי



דוגמאות ל-CTAs אפקטיביים
כל בעל עסק קטן שמשקיע מאמץ ומשאבים בבניית אתר לעסק שלו רוצה בסופו של דבר להשיג פעולה רצויה מהגולשים - בין אם מדובר ברכישת מוצר, השארת פרטים, הרשמה לניוזלטר או כל המרה אחרת. כדי לעודד את הגולשים לבצע את הפעולה הזו, צריך להציב על גבי האתר קריאות לפעולה (CTAs - Call to Actions) אפקטיביות במיוחד. CTA טוב צריך למשוך תשומת לב, לייצר עניין ותחושת דחיפות, ולהוביל את הגולש בצורה חלקה לביצוע הפעולה הרצויה.
הנה כמה דוגמאות ל-CTAs מנצחים שכל בעל עסק יכול ללמוד מהם:
- "הצטרפו עכשיו וקבלו 20% הנחה על ההזמנה הראשונה!" - אתר של חנות אופנה מקוונת הקריאה לפעולה הזו עובדת נהדר מכמה סיבות: היא מכילה פנייה ישירה לגולש ("הצטרפו"), יוצרת תחושת דחיפות ("עכשיו"), ומציעה תמריץ אטרקטיבי (20% הנחה) שקשה לעמוד בפניו. שילוב של שפה מעוררת-פעולה עם הטבה ממוקדת הוא מתכון מנצח ל-CTA שמזניק המרות.
עובדה מעניינת: מחקרים מראים שקופונים והנחות הם המניע החזק ביותר לקניות אונליין. אתרי מסחר שמשלבים קופונים ומבצעים ב-CTAs נהנים משיעורי המרה גבוהים בכ-30% בממוצע.
- "10,000+ לקוחות כבר סומכים עלינו. הצטרפו אליהם!" - אתר של חברת הייטק קריאה לפעולה זו מנצלת עיקרון פסיכולוגי מוכח הנקרא "הוכחה חברתית". הרעיון הוא שאנשים נוטים להיות מושפעים מהתנהגותם של אחרים, ולראות בה סימן לאמינות ולדבר הנכון לעשות. ציון של מספר לקוחות מרשים כבר בכותרת של ה-CTA יוצר אמון ומניע לפעולה חיובית.
דוגמה : חברת האחסון בענן Dropbox התפרסמה בזכות שימוש נרחב בטכניקת ההוכחה החברתית, כשהציגה בדף הבית כמה מספר העסקים שכבר משתמשים בה. התוצאה: יותר מ-500 מיליון משתמשים רשומים.
- "רוצים לשמוע על ההופעות הכי חמות בעיר? הירשמו עכשיו!" - אתר של אולם אירועים הקריאה לפעולה הזו מתחילה מייד בשאלה מעניינת שמעוררת סקרנות אצל קהל היעד הרלוונטי, ואז ממשיכה בפנייה ישירה לבצע פעולה קונקרטית. השימוש בשפה מעוררת ("הכי חמות") ובדחיפות ("עכשיו") מגבירה את העניין ותחושת ה-FOMO (הפחד לפספס משהו), שמובילים לשיעורי הרשמה גבוהים יותר.
נתון סטטיסטי: לפי מחקר של Unbounce, דפי נחיתה עם כותרות בצורת שאלות מושכות קליקים רבים יותר ב-16% מאלו עם משפטי חיווי רגילים. עקרון שבהחלט ניתן ליישם גם בבניית CTAs.
- "התחילו את המסע שלכם עכשיו" - אתר של סוכנות טיולי הרפתקאות במקום להשתמש בקריאה לפעולה גנרית וצפויה כמו "להזמנת טיול לחצו כאן", סוכנות הטיולים הזו בחרה במשפט מעורר השראה שמתכתב עם רגשות וערכים של קהל היעד שלה - תשוקה לחקור, לגלות ולצאת להרפתקה. ה-CTA הזה לא סתם מנסה למכור מוצר, אלא מזמין את הגולש להיות חלק מחוויה מרגשת ובעלת משמעות - וזה מה שגורם לו ללחוץ.
טיפ מקצועי: כדאי תמיד לנסות ליצור זיקה רגשית בין ה-CTA למסר המרכזי והערכים של המותג. ככל שהמילים שתבחרו יהדהדו עם האג'נדה הפנימית של הגולשים, כך הסיכוי שיבצעו את הפעולה יגדל.
- "רוצים לגלות את 5 הטעויות הנפוצות בבניית אתר לעסק קטן?" - אתר של חברה לקידום דיגיטלי הקריאה לפעולה הזו משלבת כמה אלמנטים מנצחים: שאלה מושכת תשומת לב, נגיעה בכאב אמיתי של קהל היעד (טעויות בבניית אתרים), הצעת ערך ברורה (לגלות מה הטעויות ואיך להימנע מהן), ורמז לפורמט נוח לצריכה (רשימה של 5 דברים). ככל שה-CTA מכוון יותר לבעיה האמיתית שמטרידה את הגולשים, ומספק פתרון ממשי בפורמט קליט - ההיענות תהיה גדולה יותר.
לפי SerpWatch, בלוגים שמשתמשים בכותרות עם מספרים ספציפיים ("5 טיפים", "7 דרכים" וכו') נהנים מקליקים רבים יותר בכ-35% מאלו עם כותרות כלליות יותר. כנראה שהמוח האנושי פשוט אוהב רשימות קליטות.
לסיכום, בניית CTAs אפקטיביים היא מרכיב מפתח בהצלחה של כל אתר, ובפרט בבניית אתר לעסק קטן הנדרש להמיר גולשים במהירות. הדוגמאות שהעלינו פה משקפות כמה טכניקות מוכחות כמו שימוש בהנחות ותמריצים, הוכחה חברתית, יצירת זיקה רגשית, ופנייה לבעיות אמיתיות שמעסיקות את קהל היעד. הסוד טמון בשילוב הנכון של מסר משכנע עם קריאה לפעולה ברורה ודחופה. ככל שתשכילו להטמיע עקרונות אלו בבנייה של CTAs שמותאמים למאפייני הקהל והמטרות הספציפיות שלכם, כך תשיגו יותר הקלקות, פניות והמרות מהאתר העסקי שלכם. אז בפרויקט האתר הבא, הקדישו מחשבה מעמיקה ל-CTAs - זה יכול להיות ההבדל בין אתר שסתם קיים לבין אתר שמניב תוצאות מרשימות.