מסחר אלקטרוני

מקרה מבחן: עיצובים חדשניים של אתרי קופונים

Calendar Thumb
Hits Thumb 82
מקרה מבחן: עיצובים חדשניים של אתרי קופונים

עיצוב אתרי קופונים - מפתח לחוויית משתמש מנצחת ולהגדלת מכירות

בעולם התחרותי של אתרי הקופונים והדילים, בו מאות אתרים מתחרים על תשומת ליבו (וארנקו) של הצרכן, חווית המשתמש היא שם המשחק. עיצוב נכון ואינטואיטיבי של ממשק האתר הוא גורם מפתח בהפיכת גולשים מזדמנים לקונים נאמנים, ובהגדלת סל הקניות הממוצע. מחקרים מראים שאתרי מסחר מקוונים בעלי עיצוב UX איכותי נהנים מעליה של עד 400% בשיעורי ההמרה, ומירידה של כ-40% בשיעור נטישת עגלות הקניות. בהקשר של אתרי קופונים, אפילו שיפור קל בנראות ובחווית השימוש עשוי להכפיל את כמות ההקלקות והמימושים של קופונים. לאור זאת, אין זה מפתיע שבשנים האחרונות אנו עדים למירוץ חימוש של ממש בין האתרים המובילים, שמשקיעים מאמצים רבים בפיתוח עיצובים חדשניים וממשקים מותאמים אישית.

במאמר זה נציג כמה מהטרנדים והפרקטיקות המתקדמות ביותר בתחום עיצוב אתרי הקופונים. נראה כיצד החל מבחירת פלטת הצבעים ועד חווית החיפוש הקולי, לכל אלמנט בעמוד יש השפעה על האופן שבו משתמשים מאתרים, בוחרים ומממשים מבצעים. נבחן את ההשפעה של עיצוב מיטבי על שיעורי ההמרה, זמן השהות באתר והמכירות הכוללות, ונתייחס לשיקולי Responsive Design וחווית Mobile. לבסוף, נציג כמה דוגמאות מעוררות השראה של אתרי קופונים מקומיים ובינלאומיים, שמיישמים בהצלחה חדשנות ויצירתיות בחזית העיצוב.

עקרונות מנחים בעיצוב אתר קופונים

  1. פשטות ואינטואיטיביות - המפתח לחווית משתמש מוצלחת הוא ניווט פשוט וקל במיוחד. על המבנה והארגון של האתר להיות ברור ואינטואיטיבי כך שהמשתמש תמיד ידע היכן הוא נמצא ומה הצעד הבא. בהקשר של אתרי קופונים, חשוב במיוחד להציג בבירור את הקטגוריות, תתי הקטגוריות והמותגים הזמינים, ולאפשר זרימה חלקה משלב החיפוש והבחירה ועד למימוש הקופון בחנות עצמה.
  2. היררכיה ויזואלית ברורה - עין האדם נמשכת באופן טבעי לאלמנטים בולטים ובעלי ניגודיות. על ידי שימוש מושכל בגדלי טקסט, צבעים, סמלים (אייקונים) וריווח לבן (White Space), ניתן להדריך את תשומת הלב של הגולש ולסמן בפניו את הפעולות החשובות שאנו רוצים שיבצע. לדוגמה, הדגשת כפתורי CTA (Call to Action) כמו "לחץ לקבלת הקופון" או הצגת אחוז ההנחה בצבע בולט ובגודל גדול, עשויים להגדיל משמעותית את שיעור ההקלקה והמימוש של מבצעים.
  3. שימוש בתמונות וסמלים - תמונות איכותיות של המוצרים או סמלים המסמלים את הקטגוריה עוזרים למשתמשים לזהות בקלות את מבוקשם ולקבל מושג מיידי על המבצע המוצע. עם זאת, יש להימנע מעומס ויזואלי ולהשתמש באלמנטים גרפיים בצורה מדודה ומכוונת מטרה. אתרי קופונים עמוסים מדי בתמונות וגרפיקה עלולים להאט את מהירות הטעינה ולהרתיע משתמשים. השילוב האידיאלי הוא טקסט תמציתי המלווה בתמונות רלוונטיות באיכות גבוהה.
  4. עיצוב רספונסיבי (תגובתי) - בעידן בו יותר מ-60% מהגלישה מתבצעת ממכשירים ניידים, חשוב להקפיד על עיצוב תגובתי הנראה היטב על מגוון מסכים ורזולוציות. המשמעות היא שכל האלמנטים בדף - כולל תמונות, טבלאות וכפתורים, מסתגלים אוטומטית לגודל המסך ולכיוון ההחזקה של המכשיר (לאורך או לרוחב). אתר שאינו רספונסיבי ייצור חוויית שימוש ירודה בנייד, יגרום לנטישה מוקדמת ועלול אף לפגוע בדירוג האתר במנועי החיפוש.
  5. עיצובים מותאמים אישית - בדומה לטרנד הפרסונליזציה בתוכן ובהמלצות, גם בהיבטי העיצוב יש מקום לחשוב על התאמה אישית. למשל, אפשר להציג למשתמש מבצעים או באנרים מעוצבים בהתאם להעדפות או להיסטוריית הרכישה שלו, או להתאים את סכימת הצבעים והפונטים להעדפות האישיות שהגדיר. ככל שהמשתמש ירגיש שהאתר "דובר אליו" באופן אישי ורלוונטי, כך תגדל מידת המעורבות והנאמנות שלו.

דוגמאות של אתרי קופונים עם עיצובים חדשניים

  1. אתר הקופונים האמריקאי RetailMeNot נחשב חלוץ בתחום העיצוב החדשני והממוקד משתמש. עיצוב הדף הראשי מנצל טכניקה של "קארדים" ניתנים לסינון, המציגים את ההצעות החמות ביותר באופן ממוקד ומרענן. תמונות מוצר איכותיות משולבות עם מידע בהיר על אחוז ההנחה והתנאים, ויש אזור ייעודי להמלצות מותאמות אישית. העיצוב מזמין גלישה וחקירה ארוכה יותר, תוך הנאה ויזואלית.
  2. אתר הקופונים הסיני Meituan Dianping מפתיע בעיצוב נקי וחלק במיוחד, בהתחשב במגוון הרחב של השירותים והמבצעים שהוא מציע. שימוש מושכל בצבעים ובאייקונים מנחה את המשתמש בקלות בין הקטגוריות השונות, ותצוגות מסוג "כרטיסיות" מאפשרות החלפה מהירה בין מבצעי מזון, מוצרים ופנאי. המותג מייצר שפה עיצובית עקבית ומזוהה לאורך כל המסע של הגולש.
  3. הרשת החברתית של הדילים הישראלית Baligam מצטיינת בעיצוב צבעוני וידידותי במיוחד, המעודד אינטראקציה ושיתוף בין הגולשים. מלבד תמונות מוצר מזמינות ואייקונים אינטואיטיביים, העיצוב משלב דירוגים וביקורות של משתמשים בצורה חכמה וישירה. האתר משדר אמינות ושקיפות, ומזמין את הגולשים להיות שותפים פעילים בחוויה.
  4. אתר ההנחות האוסטרלי OzBargain בולט בזכות העיצוב הנקי והמינימליסטי שלו, שמתמקד בחוויית חיפוש וגילוי מהירה במיוחד. עם מנוע חיפוש חזק במרכז, ניווט אינטואיטיבי לפי קטגוריות, ותצוגה ברורה של הפרטים החשובים (כולל אחוז ההנחה והתאריך האחרון למימוש), האתר מאפשר למצוא במהירות את המבצע הרצוי מבין אלפי האפשרויות. השילוב של תמציתיות ופונקציונליות יוצר חוויה נעימה ומשתלמת עבור הגולשים הממוקדים.

סיכום

עיצוב אתר הקופונים אינו עניין של אסתטיקה בלבד - הוא מרכיב מפתח באסטרטגיית מסחר אלקטרוני מנצחת. בעידן של ריבוי אלטרנטיבות ותחרות על כל קליק, היכולת למשוך ולרתק את תשומת ליבו של הלקוח באמצעות ממשק אינטואיטיבי, נקי ומותאם אישית, היא הבסיס להגדלה משמעותית בשיעורי ההמרה ובהכנסות. עיצוב UX/UI מוקפד משפר את כל הפרמטרים הקריטיים - משך השהות באתר, מספר העמודים לביקור, אחוזי הנטישה ומובילות הלקוח לפעולה הרצויה.

אתרי קופונים שישכילו להשקיע משאבים ומחשבה בעיצוב חוויית משתמש פורצת דרך, תוך ניצול מגמות וטכנולוגיות חדשות (כגון פרסונליזציה או אינטראקציה קולית), צפויים לגרוף נתח שוק משמעותי בשנים הקרובות. המתחרים שיישארו מאחור עם עיצוב מיושן וחסר השראה, לעומת זאת, עלולים למצוא את עצמם מחוץ למשחק.

הגולשים של היום מצפים ליותר מסתם רשימה יבשה של קודי קופון - הם רוצים הנאה ויזואלית, פשטות שימוש ותחושה שהאתר מבין אותם ברמה האישית. האתגר העיצובי הוא לענות על הציפיות הללו בצורה מקורית ומפתיעה, מבלי להקריב את מהירות הטעינה או הפונקציונליות. הדוגמאות שהצגנו, מהארץ והעולם, מוכיחות שהשילוב המנצח הזה בהחלט אפשרי - עם חשיבה יצירתית והבנה עמוקה של המשתמש.

בסופו של דבר, עיצוב מוצלח של אתר קופונים צריך לגרום לגולש לשכוח לרגע שהוא "רק" מחפש דיל משתלם, ולחוש חוויה מהנה, מותאמת אישית ובעלת ערך. האתרים שיעניקו תחושה כזו, ויהפכו את החיפוש וניצול ההנחות ל"הרפתקה" בפני עצמה - הם אלו שיזכו ב"פרס הגדול" של נאמנות ואהדת הלקוחות לאורך זמן.

אם אתה מעוניין במידע נוסף בנושא מסחר אלקטרוני Mail Thumb

צור קשר ונוכל להמליץ לך בחינם על ספקים מובילים בתחום