אחסון אתרים

הבנת ההשפעה הסביבתית של אחסון אתרים

פורסם:Super User

36

אחסון אתרים ירוק - ההשפעה הסביבתית של מרכזי הנתונים והדרכים לצמצומה

פתיח: בעידן הדיגיטלי הנוכחי, אנו נוטים לחשוב על הפעילות המקוונת כעל "ירוקה" וחסרת השפעה סביבתית. אולם, מאחורי הקלעים, מרכזי הנתונים המספקים אחסון אתרים צורכים כמויות עצומות של אנרגיה ומשאבים. בכתבה זו נבחן את ההשפעות הסביבתיות של אחסון אתרים ונציג פתרונות לקידום מרכזי נתונים מקיימים יותר.

צריכת החשמל העצומה של מרכזי הנתונים

מרכזי הנתונים, המהווים את התשתית הפיזית עבור אחסון אתרים, הם צרכני חשמל מהגדולים בעולם. לפי נתוני CNBC מ-2023, מרכזי הנתונים בארה"ב בלבד צורכים יותר מ-90 מיליארד קילוואט-שעה של חשמל בשנה - יותר מצריכת החשמל השנתית של מדינות רבות. ככל שהדרישה לאחסון אתרים גדלה, עולה גם צריכת החשמל של מרכזי הנתונים והפליטות הנלוות.

השפעת מערכות הקירור והפליטות הנגזרות

לצד צריכת החשמל הגבוהה של השרתים עצמם, מרכזי נתונים מצריכים מערכות קירור רבות עוצמה על מנת לשמור על טמפרטורות אופטימליות. מערכות הקירור הללו אחראיות לכ-40% מצריכת החשמל של מרכזי הנתונים ותורמות בעקיפין לפליטות גזי חממה. דוח של Greenpeace מ-2022 העריך כי מרכזי הנתונים אחראים לקרוב ל-2% מסך פליטות הפחמן הדו-חמצני העולמיות.

בזבוז וניצול לקוי של משאבים טבעיים

בנוסף להיבטי האנרגיה, מרכזי נתונים רבים אינם מנהלים את המשאבים הפיזיים שלהם ביעילות. ציוד ישן מוחלף לעתים במקום להיות ממוחזר, וחומרה לא מנוצלת נותרת דלוקה במקום להיות מושבתת בזמנים של עומס נמוך. סקר של Uptime Institute מגלה כי מרכזי נתונים מנצלים בממוצע רק כ-60% מהקיבולת החישובית שלהם, כלומר כמעט מחצית מהמשאבים מבוזבזים.

צעדים לקידום אחסון אתרים ירוק ובר-קיימא

על מנת לצמצם את ההשפעה הסביבתית של אחסון אתרים, על תעשיית מרכזי הנתונים לאמץ שורה של פרקטיקות ירוקות:

  1. מעבר לשימוש באנרגיות מתחדשות כמו אנרגיה סולארית ורוח להפעלת מרכזי נתונים.
  2. שיפור היעילות האנרגטית של מערכות הקירור וטכנולוגיות השרתים.
  3. השבתת חומרה לא מנוצלת והקצאה דינאמית של משאבים לפי הביקוש בפועל.
  4. מיחזור והארכת חיי הציוד כדי למזער את כריית המשאבים הטבעיים.
  5. שיתוף פעולה עם ארגוני סביבה ורגולטורים לקידום מדיניות ירוקה בענף.

הצעד שלכם לקראת אחסון אתרים ירוק כבעלי אתרים, גם אתם יכולים לתרום לקיימות על-ידי בחירת ספקי אחסון המחויבים לערכים סביבתיים. GreenWeb, חברת אחסון האתרים הירוקה שלנו, מציעה אחסון על גבי שרתים המופעלים ב-100% אנרגיה מתחדשת ומנוהלים בפרקטיקות ידידותיות לסביבה. אנו נשמח לארח את האתר שלכם בדרך שטובה לכדור הארץ.

רוצה עוד דברים כאלה?

קבל את המאמרים הטובים ביותר לתיבת הדואר הנכנס שלך!